Stichting Steun Zimbabwe

Sally Chinyenye

Sally Chinyenye is geboren op 26-10-2007. Ze doet O-level op St Joseph High school in Rusape

Sally is de jongste dochter van 2 oud leerlingen van Mola Sec School. Vader Chinyenye is overleden (2013) en moeder Mary, die extreem haar best doet, redt het financieel niet. De noodkreet kwam van hun oudste dochter Sandra. Afgesproken is schoolfees en de achterstand van 310 U$ te betalen. SSZ heeft ook betaald voor haar zussen Samantha en Sandra.

In 2020 zijn door covid de scholen veel dicht of gaan de leerlingen met mondkapjes op naar school. Sally doet dan grade 7, dat is het laatste jaar van de primary school. Daarna gaat ze naar St Joseph High school in Rusape, waarvoor van alles is aangeschaft. Ze vindt het leuk daar. Er is veel contact met moeder Mary. Door corona is er veel gedoe: online lessen waarvoor enorme data bundels nodig zijn en boeken online.

Sally doet het goed op school. In november 2022 zijn Marijke en Johan op bezoek geweest. Knap hoe Mary het allemaal organiseert voor haar familie en een huis vol heeft elke keer.

7 foto’s

Sally met mondkapje primary

Sally met hoedje in uniform form 1

Sally met lange broek in uniform form 3