Stichting Steun Zimbabwe

Nomore Mwarumba

De vader van Nomore is overleden. De moeder van Nomore is met haar 2 kinderen weggelopen uit een gewelddadige relatie met de stiefvader van Nomore. In moeders familie is geen geld voor de jongens. De gewelddadige stiefvader heeft Nomore van school gehouden, hij moest thuis en op het land meehelpen, terwijl zijn eigen kinderen wel naar school mochten. Nomore is tussen 2009 en 2012 niet naar school geweest. Door een interventie van de chief en geld van Stichting Steun Zimbabwe zit Nomore nu weer op school. Ondanks dat hij veel ouder is dan zijn klasgenootjes gaat het heel goed met hem op school. Hij is erg sportief en zijn favoriete sporten zijn voetbal en golf. Voor die laatste sport heeft hij talent. Nomore staat in de regionale top 3 en heeft “handicap 8” bij golf (voor niet-golfers: dit is echt heel goed). Hij heeft ook de “Train the trainer cursus” gedaan bij the Africa Regional Golf Coach en hij is de jongste golfspeler in Afrika die dat ooit gedaan heeft. Hij zegt dat zijn droom is leraar te worden, maar met ondersteuning is hij niet alleen daartoe in staat, maar kan hij zelfs Zimbabwe vertegenwoordigen in de golfsport. In 2018 begint hij aan de Secondary school. Nomore is dan 18 jaar. Hij is aangemeld bij St Dominics High in Harare. Deze school bevindt zich vlakbij Hillside Golfclub Harare waar Nomore na schooltijd naar toe kan. Op Dominics High wordt een junior golfteam samengesteld waar Nomore zeker deel van zal uitmaken.Nomore woont met broertje en zijn moeder bij weduwe Louise bij de staffmembers van een locale Bed&Breakfast in de buurt van Mutare. Louise zorgt voor 7 kinderen.