Stichting Steun Zimbabwe

Loreen Tichivanhu

Loreen is geboren op 8 mei 1997. Haar beide ouders zijn overleden. Ze heeft jarenlang bij haar grootmoeder gewoond. Sinds 2009 woont ze bij een ver familielid van haar overleden moeder in Chitungwiza, een voorstad van Harare. Deze  vrouw, weduwe,  heeft geen inkomen en kan financieel niet veel doen voor Loreen. Via onze contactpersoon in Harare kwam het verzoek om financiële steun voor de scholing van dit meisje bij SSZ. Inmiddels zit Loreen op de middelbare school. De schoolgelden zijn de laatste jaren enorm gestegen. Zo kost een term  voor dit meisje ongeveer U$ 200, een schooljaar heeft 3 terms) en dan moet ze ook nog een uniform, schriften en pennen. Stichting Steun Zimbabwe betaalt het school- en examengeld.